Öğrenmek mi? Çalışmak mı?

Öğrenmek mi? Çalışmak mı?


Evet ilk sınavları olduğumuz 1 hafta geldi ve gitti. İlk sınavlarımızın tümü bitmiş bulunmakta. 3 zayıf ve diğerlerinde de ilk döneme göre iyi bir yükselme yakaladım. Ama hep şu olmuştur. Yüksek aldığımı anneme söylediğimde her daim bunu söyler bana ''Aferin oğlum bak, çalışınca oluyormuş demek ki''. Halbuki çoğunluk olarak çalışmadığım sınavlara ya da fazla ağırlık vermediğim sınavlarda yüksek alıyorum. Hatta annem bana hep çalışmıyorsun, ders çalışmıyorsun diye diye kızdığı çok oluyor...

Öğrenmek mi? Çalışmak mı?



O sınavlar her zaman çalışınca oluyor diye bir şey yok. Yıllarca büyükler tarafından oluşan bir önyargı ''Çalışınca oluyor'', çalışıldığı için değil öğrenildiği için yüksek alınıyor.. Derslerde dersi dinlediğimiz zaman aklımızda tutabiliyorsak ve onu arada sırada pekiştiriyorsak tamamdır. Çalışandan da yüksek alabiliriz. Çalıştığımız için değil, o konuyu öğrenip kavradığımız için yüksek alabiliriz.  1 saatlik konu anlatımını anlayabilen, 3-5 saat ders çalışandan daha başarılı olur. Sınavlardan önce yapılması gereken şey bence tekrar. Tekrar bu konuda önemli. Bildiğin şeyleri tekrar etmek akılda daha çok kalmasını sağlar. Çalışmayı istemiyorsak dersi derste dinleyip kavramak önemli bir nokta olacaktır. Başaranların çoğu da öğrendiği için başarıya adım atmış diyebiliriz. 

Yorumlar

  1. Güzel bir paylaşım olmuş oğuz , Aslında bazen bende çok çalışsam dahi sınavlarda ilham gelmiyor yapamıyorum fakat bazende hiç çalışmadığım halde çok güzel notlar alabiliyorum. Dersi derste dinlemek ve notlar almak oldukça faydalı. Şunu da belirtmekte fayda var , Dersi derste dinleyip , birazda çalışıldığı zaman çok güzel alınabilir. Yeter ki istekli olalım

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle güzel yorumun için teşekkurler Gökhan abi.
    Aslında en iyi ve faydalı olan şey dersi derste dinleyip ve birazda ona çalışmak isteğimizide eksik etmezsek başarılı oluruz Allah'ın izni ile.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar