Resmen Bitti

Evet, koskoca bir 9 ay yine bitti. Yani resmen bir okul yılı daha bitti. Çok şükür bir sona daha geldik. Bir sezonu daha kazasız belasız kapattık. 10. sezonumu da bitirdim. Teşekkür alıyorum, hasret bitiyor artık. 10 sene 20 dönem. Bu sene cidden tam liseli oldum. Ama o yönden değil yani, -aslında bu sene kızlarla pek konuşmadım denebilir. Neyse bu konulara girmicem.- Eski sistemin değişmesi ile yani 10. sınıfta seçilen bölüm artık 11'de seçileceği için bu senede tüm dersleri zorunlu olarak işledik. Benim açımdan iyi ki böyle olmuş, çünkü geleceğim için doğru kararları bu sene verme şansına sahip oldum. Bu sene içinde geleceğim hakkında ciddi kararlar verdim. 11. sınıf içinde sayısal seçtim. Hayırlısıyla başarırız İnşallah.

Peki bu sene okulda ne gibi şeyler oldu?

Öğretmenler.. Ah şu öğretmenler. Çeşit çeşit. Hiçbiri birbirine benzemiyor, nihayetinde onlarda insan. Ama çok tatlişko olanlar da var. Kimisi anne, kimisi abla. Kimisi baba, kimisi abi. Çok iyisi de var, iyisi de var, kötüsü de var ve maalesef ki çok kötüsü de var. Şükürler olsun ki kötü olanlarla karşılaşmıyoruz. 10 sene olmuş yani, çeşit çeşitler.

Ben sadece Biyoloji ve Matematik derslerinde en ön sıralara geçtim. Çünkü kolay konular vardı bu sene ikisinde de yapabildiğim için en öne, derste soruları yapmak için gidiyordum. Gerçi Matematik sınavlarında tırt olduk ama uğraşımın sonucunu performanslarda aldım.

Görsel Sanatlar dersindeki saçmalığı, işsizliği 9 sene olduğu gibi bu senede uyguladık.. 15 tane güzelim uğraşılacak ders varken ne ile uğraştık ya! Toplam 16 tane dersimiz  varken sırf belgeyi kaçırmayalım diye Matematik'ten daha çok uğraştık belki de bununla!! Ne kadar kolay dimi öğrenci olmak?
Üstelik 16 ders varken... Lanet resmen.

Resmen Bitti
Almanca sanki biraz içmiş gibi...


Sınavlar ardı ardına oldu zaten. 1.5 hafta içinde her gün 2 tane tabiri caiz olur ise giriyordu resmen. (Bu 1.5 hafta kabus dolu bir haftaydı.) Hele de sınavların sonuçlarını geç okuyan öğretmenler.. Ah ulan ah en çokta bunlar tembel aslında. Biz 13 dersin sınavına çalışıp, girelim. ''Bu iş de ne var ya kolay'' olsun. 5-6 sınıfın kağıtlarını okumak zor olsun. Herkes vazifesini bilecek ve zamanında yapacak. O zaman okul kötü bir yer olarak adlandırılmaz kimse tarafından.

Not şişirme? Haksız yere not kırma? Çok çalışan ile az çalışanı eşit derecede tutmak? Her sene olduğu gibi öğretmenlerin bazıları yine bir devrim yapmayarak geleneği sürdürüp böyle haksızlıklar yapmaya devam ettiler. (Böyle yapmayan öğretmenlere söylemiyorum tabii ki onlar candır.) Böyle yapanlar halen nefislerine yenik düştüler ve yaptığı terbiyesizliği yine yaptılar. Allah diğer dünyada bunları bile soracak, hadi bakalım orada da görüşeceğiz. Biz sadece ettiğimiz küfürlerden sorumluyuz. (Bu arada küfür ile sövmeyi karıştırmayalım.)


Yorumlar

  1. Benim lisede illa ki bir kaç tane zayıfım oluyordu. Ortalama ile geçmekten kendimi alı koyamıyordum. Bak sen güzel güzel geçmişsin . İyi tatiller dilerim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoşgeldin,

      Valla abi benimde lisede 3 dönemdir zayfım oluyordu sonunda bu dönem teşekkürü alıyorum. Teşekkürler sizlerede :)

      Sil
  2. Her şeye rağmen, yine bitti. :)

    Ama en kötüsü de her gün iki yazılı olmaktı, bir de seçmeliler de o güne denk gelirse günde 3 yazılı oluyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kardeşim, ama bizde seçmeliler farklı gunlerde oluyordu :)

      Sil
  3. Hadi hayırlısı bir gün bu günlerini gülerek anımsayacaksın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ya hayırlısı İnşallah :) Evet farkındayım onun o günlerde gelecek, aslında şimdi hafiften eskileri gülerek anımsamaya başladım bile :)

      Sil
  4. Bu kadar ders ve çoğu gereksiz ders konuları ile baş etmek kolay değil. Başarılı olduysan ne mutlu!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, maalesef ki önemli dersler yerine boş derslerin var olması bizim canımızı sıkıyor. Teşekkürler, Allah İnşallah daha iyisini nasip eder :)

      Sil
  5. Şu almancadan ne çektiğimi bi Allah bi ben biliyorum . Aslında keşke 3 ay değilde 1 ay falan olsa . Öğle araları falan olmasa. Bunlar boşuna zaman kaybı . Al ingilizce sözlüğünü oku 😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. .Ahaha evet ya Almanca'yı sevmiyorum ama burada öğretmenin vermiş olduğu haksız yere olan düşük kınadım :) Yok ya 3 ay iyi :D

      Sil
  6. :) HAYIRLI OLSUN bende bir öğretmenim fakat öğrencilerimi iyi anlıyorum :) bazen öğretmenler de hata yapabiliyorlar bence mazur görülmeli emin olun yoruluyoruz bir değil binlerce öğrenciyle uğraşıyoruz bazen uykum açıyor acaba haksızlık ettim mi vb ... sevgiler selamlar !!

    YanıtlaSil
  7. Hocam hoşgeldiniz öncelikle :) Bu yazımı bir öğretmenin okumasına sevindim, açıkçası içimi döktüm gibi de ^^ Sizin içinde hayırlı olsun :) Elbette öyle sizlerde yoruluyor o kadar kişi ile uğraşıyorsunuz ama işte kolay değil. Her öğretmen sizler gibi düşünmüyor ya da anlamıyor. Öğretmenliğin kutsal, emek isteyen bir meslek hatta fedakarlık olduğunu öğretmenlerin ve adayların bunu bilmesi gerek ve bu işe sarılabilir mi diye çok düşünmesi lazımdır. En ufak haksız verilen bir not dahi herhangi bir öğrencinin heyecanını, sevincini, şevkini kırabilir. Yani geleceği ile oynamış da olabilir. Bu söylediklerim sizler gibi öğrencilerini anlayan ve düşünenlerin dışındaki öğretmenler içindir. :)

    Saygılarımla... :)

    YanıtlaSil
  8. Matematik ile fiziği aynı güne koydular bizde hep illa ki birinden zayıf alıp durdum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya sizinkide çok kötüymüş be. Allah göstermesin..

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar