İnanmış Bilim İnsanları 3



Evet ben en başta dediğim gibi ve burada yine demek istiyorum. Blogumda belli bir konu olmayacak, her şeyden olacak blogumda, her şeyden yazı yazmaya çalışacağım. Karışık bir şekilde olabilir yani bir konuyla ilgili art arda yazı yazamayabilirim. Ama etiketler aracılığıyla aynı kategorilere karışık olmadan düzgün bir şekilde ulaşabilirsiniz. Blogumu ziyaret etmiş olanlara, gelip yazılarımı okuyanlara tekrardan sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

Yaklaşık 3 hafta önce 'Bilim İnsanları'' adı altında kategori oluşturmuştum. 3 hafta içerisinde bu kategori için 3 yazım vardı. Bu aralar okulda performanslar, ödevler, proje falan derken pek ilgilenemiyorum blogum ile. Hatta az önce de bilgisayara oturmadan önce bugün ki Matematik sınavına çalıştıydım. Uykum yokken yazayım dedim. Bugün de Wernher Von Braun'dan bahsetmek istiyorum.  



Wernher Von Braun

W. V. Braun, dünyada popüler olan uzay bilimcilerden biridir. Wernher V. Braun, II. Dünya Savaşı sırasında popüler olan V-2 roketlerini geliştirerek Alman roket mühendisliğine önderlik etmiştir.
NASA'nın direktörlüğünü de yapmış olan Dr. Braun , aynı zamanda iyi bir inanca sahip dindar bir bilim insanıydı. Yaratılış ve doğadaki tasarım için şöyle demişti:  

''İnsan eliyle uzayda uçmak şaşırtıcı bir başarı ama uzay, kapılarının çok az bir kısmını insanlara açıyor. Bu delikten evrenin geniş esrarına bakmak, Yaratıcı'ya olan kesin inancımızı onaylıyor. Evreni var eden üstün bir Aklı tanımayan bir bilim adamını ve gelişen bilimi reddeden bir din adamını anlamakta güçlük çekiyorum.''

Wernher V. Braun, Mayıs 1974'de yayınlanan bir makalesinde de şöyle demişti:

''İnsan, tasarım ve amaç olmadan, evrenin kanunu ve düzeni ile bırakılamaz. Evrenin ve onun barındırdığı her şeyin şaşırtıcı yönlerini daha iyi anladıkça, zaten bu amaçla yaratılan tasarımda hayrete düşülecek çok daha fazla neden bulmuş olduk... Tek sonuca inanmaya zorlanmakla -yani evrendeki her şeyin tesadüfen oluştuğuna inanmaya zorlanmakla- bilimin tarafsızlığı ihlal edilmiş olur... Rastgele meydana gelen hangi işlem bir insanın beynini veya bir insan gözünün sistemini oluşturabilir?

''2001 'Kuran Bilime Yol Gösterir' kitabından faydalandım.''

Yorumlar

Popüler Yayınlar