ders çalışırken aklımdan neler neler geçti



Yine sayısal olduğumu hatırladım ve en sevdiğim şey; yerde kitap kucağımda, defterim uzattığım bacağımın yanında, efso örümcek adamlı kalemliğimle ders çalışma vaktimin yine geldiğini aklıma getirdim.

Masaüstü gibi kullandığımız laptop'u yine kapattım, telefonumu sesi açık bir şekilde laptop'un yanında bulunan CD kutusunun üstüne yine koydum. (Biliyordum zaten mesaj, bildirim vs. gelmeyeceğini)  Laptop'un diğer yanında sıralanmış olan okul kitaplarından Biyoloji'yi alacaktım. Kulaklığımın altındaki  Biyoloji kitabını aldım ve ranzanın yanına yere attım. Üzerinde "Nike" yazan mavi çantamdan efso örümcek adamlı kalemliğimi çıkardım ve geçen yaz çalıştığım yerden aldığım küçük boy defteri de çıkarmıştım not alırım diye.

Yere oturdum, açtım kitabı, kalemliğimden efsane uçlu kalemi çıkardım -9. sınıftayken arkadaşımdan almıştım, şimdi 11'deyim hala sapasağlam kullanıyorum- Defteri de  açtım. Kitaba bakınca boşluk doldurmaca olduğunu gördüm. Bilmediğim terimleri  not edeyim bari deftere..

3-4 tanesini buldum ve not ettim. Biraz doğruldum sağıma baktım, kurumuş çamaşırların olduğu sepet vardı, kafamı biraz yukarı kaldırınca bu sefer de kuruyan çamaşırların asılı olduğunu gördüm. İnşallah kısa çoraplarım hallolmuştur diye  geçirdim içimden. 

Kafamı bu sefer tam karşımda duran kitaplığa çevirdim. Dini, Tarihi, Dünya Klasikleri , genel olarak bu tarz kitapları görüyordum. Birazını küçükken okumuşluğum vardı, bilmediklerimi de keşke okusam diye geçiriyordum içimden. 

Sıra geldi masaya bakınmaya.  Masada bana ayrılmış dolabımın kapağında abimin şekilli yazısından adım yazıyordu: "BAHADIR"  diye. Anlamı geldi aklıma. Bir de annemin beni hep Rahmetli Erbakan Hoca'ya benzetmesi gelmişti aklıma. Hayatım boyunca adımın anlamını hep taşısam ve Erbakan Hoca gibi bir insan olsam diye geçiriyordum içimden -her zaman olduğu gibi-. Sol taraftaki dolabın kısmı da abim buradayken onun dolabıydı.  Yine kapağın üstünde abimin şekilli yazısından "FREE PALESTINE" yazıyordu. Onca yaşanılan acılar, silahlar, katliamlar, acımasız insanlar, masum  çocuklar, masum kadınlar, suçsuz Müslümanlar aklıma geliyor, '"Allah'ım sen bu canilerin bütününü Kahhar ismin ile kahr eyle Ya Rab!" diye geçiriyordum içimden.

İçim giderken kafamı biraz daha döndürdüm, askılıktaki asılı olan pantolonlara, t-shirt'lerime ve eski polarıma baktım. Anlamsızca duruyorlardı, bir anlam çıkaramadım zaten.

Kafamı çevirmekte kararlıydım, az daha çevirdim, parfüm ve deodorantları gördüm. Kaç haftadır benim almaya üşendiğim güzelim parfümü  hala almadığım aklıma geldi. Okul başladığından beri babamın aldığı saçma parfümü kullanmam benim canımı sıkıyordu.  Biraz üşenmesem iyi olurdu.
Yanda bulunan Çanakkale'den hatıra diye aldığımız, üzerinde  Türk bayrağı ve Türk askerinin bulunduğu tablonun üstünde de "Dur Yolcu!  Bilmeden gelip bastığın bu toprak bir devrin battığı yerdir." diye yazıyordu. Tabloya bakınca akla gelecek duygular, insana gurur veriyor. Din, iman, güç, kuvvet , bu savaş, bu acı, hepsi bizim içindi...

Bu bakacağım daha doğrusu göreceğim son şeydi galiba, kafamı tam sola çevirince büyük dolaba baktım ve 5 gözünden sadece birinin  koyu renkte olması dikkatimi çekmişti. Sanki o yabancı kalıyordu diğerlerine göre. Ama ben biliyordum ki Ocak ayında amcamın düğününde giyeceğim takım elbisemin o koyu renk gözün arkasında olduğunu. Ocak ayına kadar  da saçlarım iyice uzar, güzel bir fön çektiririm ve düğüne iyi bir şekilde giderim.

Böyle bir yazıyı yazmak aklıma geldiği için bu yazıyı not alırım diye çıkardığım deftere yazdım ders çalışırken. Biyoloji kitabı bu yazıyı yazarken açık, bu yazının ilk paragraflarının yazılı olduğu 2 yaprak  da üstünde bulunuyordu. Örümcek adamlı kalemliğim solumda, mavi-kırmızı silgim gözümün önünde yerde beni gözlüyorlardı. Bu arada telefonumu da yanıma almıştım.

Yorumlar

  1. Çok başkadır Erbakan Hoca.Ondaki yürek kolay bulunamayacak türden, gönlüyle gönülleri fetheder.Onun gibi cesur,onun gibi yiğit,onun gibi kahraman olman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın, doğru diyorsun. Allah razı olsun İnşallah :)

      Sil
  2. Çok güzel bir anlatım olmuş ancak, insanın şu soruyu sorası geliyor son nottan; inanmak mı gerek ?

    Şaka yapıyorum :) Ben de çoğu zaman ilgim dağılırdı böyle, masam varken masada çalışamazdım ancak şimdi ilk günden 4 saat masanın başından kalkmadım :))

    Arada benim de not alasım geliyor böyle kelimeler değil de denemeler oluyor testlerde, onları çok beğenip sınavdayken bile yazmak istemişimdir ama not alamamışımdır hiç :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacak bir şey yok okul için, ders çalışıcaz, not edeceğiz önemli şeyleri ve tekrar :)

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş. Soluksuz okudum okul yıllarım geldi aklıma. :D Beğen tuşu olaydı da beğenseydim :D Necmettin Erbakan da sayısaldı :D makine mühendisi olabilme ihtimalin var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beğendiğiniz için :)
      Evet biliyorum o da mühendis ama ben yazılım mühendisliği istiyorum :)
      Onun gibi olmak derken kişilik, insanlığından bahsediyorum tabii ki:)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar