Seçme Paradoksu

Misal olarak,

Seçme Paradoksu


Ben çiçek bakmaya karar verdim diyelim. Aklıma gelen 3 adet çiçeği not aldım. Bunlar "Menekşe, Karanfil, Kardelen". Ben de bunlardan birini almaya karar vermek için sevdiğim bir tanıdığımın seçeceğini almak istiyordum. 
Sevdiğimin yanına gittim ve çiçeklerin adını göstererek "Sence hangisi?" diye sordum. O da 'Karanfil'i seçti. "Peki seçmeyeceğin hangisi olurdu?" diye sorduğumda ise bu sefer 'Kardelen'i seçti. Seçmeyeceğini seçti bu sefer. Ama nihayetinde bir seçim yaptı. Yani ikinci seçtiğide 'Kardelen' oldu.

Seçmediği yani sona kalan 'Menekşe' kaldı. Seçmeyeceği Menekşe idi. Seçmediği, seçmeyeceğiydi.

Seçme Paradoksu

Yorumlar

  1. Eğer bu üç çiçeğin birer mesajları varsa da ben bilmiyorum.Ama o kadar güzel anlatmışsın ki.Bu cümleleri kurmak yetenek mahsulüdür.Devam oğlum.Sanırım daha önce de yorum yapmıştım sana.Herşeyi sevmemen ,sevmekte seçici olduğunu gösterir ki bu çok iyi.Başarılar diliyorum .Ece teyzen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim, evet öncede yorum yapmıştınız :)
      Anlamı elbette vardır çiçek konusunda :)

      Sil
  2. burda bi mesaj var ama anlamadım.daha çok açarsan sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizli mesaj vs. değil, bir paradoks yani yanılmaca gibi bişeyi kelimelere dökmeye çalıştım.

      Sil
    2. Hmmm iyiymiş. Şimdi anladım

      Sil
  3. merabaaa gelcem yineee. twitlerini okuyom blogda da gördüğüme sevindim kiiii :)

    YanıtlaSil
  4. vay beeeee, gerçekten de haaaa nasıl düşündün ki bunu yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bu çiçek şeysi aklımdaydı zaten yapasım var düşünürken aklıma geldi :)

      Sil
  5. Merhaba... :) Ben de yeni keşfettim burayı.... :)

    YanıtlaSil
  6. Genelde hayatımızdaki çoğu şey ilk değil ikinci seçtiklerimiz oluyor. Yani seçmeyi istemediklerimiz. Belki de istemediğimiz şeyleri yapmak bize zaman kazandırır. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar