Matematik...


Matematik

Matematik...


(!) Matematik (?)
Evet birçok kişi Matematik dersini hiç sevmez. Hiç anlamaz. Ama acaba sevmediği için mi anlamıyor? Yoksa, anlamadığı için mi sevmiyor? Bence Matematik sevmeyenler bunu bir düşünsün. Belki kendileri ile çelişirler bu durumda. Ben 10. sınıf öğrencisiyim ama Allah'a şükür bu zamana kadar Matematik dersim hiç zayıf gelmedi. Geçen sene ve bu dönem kötü sonuçlar elde etmiştim ama halen Matematiğe olan tutkum hep aynı. Hatta bu dönem Matematik ortalamam 50,50 yani sınırdaydı. Çok düşük olmasına rağmen bu benim Matematik'ten uzaklaşmam için sebep olmadığını düşünüyorum ve biliyorum. Daha çok tutunmam gerek ki o 50,50 olan notumu yükselteyim. Matematikte ben daha çok derste öğretmen anlattığı an algılarım ve o an uygulayabilirim. Ama sınava gelince tırt çıkıyorum bende çoğu kişi gibi. Ama seviyorum bu dersi. Sevmekte zorundayım aslında, çünkü Mühendis olmayı planlıyorum. Mühendis olmak isteyen herkes Matematik yapmak zorunda ya da onunla uğraşmak zorunda.


İlk dönemin sonunda Matematik dersinde Geometri konularına geçmiştik, hoca anlatıyordu, soru çözüyordu ben saf gibi oturuyordum derste. Bu beni konu bitinceye kadar rahatsız etmişti yani dün ''İkinci Dereceden Denklemler'' konusuna gelene kadar olan zaman boyunca. Halbuki ''Dörtgenler ve Çokgenler'' konusundan önceki konularda hep kalkardım tahtaya, çözerdim soruları, ilk cevaplayan olmak için çabalardım. Ama bunu yaparken başarısız olsam dahi ben hep eğlendim ve hep bundan dolayı eğleneceğim. Bence Matematikte yarışabilmek, bildiğin konu hakkında soru çözmek eğlenceli bir şey. Ya da yapabiliyorsan zevk alırsın bundan.
O zaman ben bu konuyu sevmeyeyim mi? Yoksa aramızda bir şey olmasın mı? Bu konuyla aramızda sadece sınav ilişkisi olsun başka bir yerde istemem bu ''Dörtgenler ve Çokgenler'' konusunu. Şimdi ki yeni konumuz Geometri olmadığı için bana daha kolay ve eğlenceli geliyor. Yani kolay olduğu için yapabiliyorum ve doğal olarak eğlenebiliyorum. Sayılarla uğraşmaktan zevk alıyorum. Ama şekil olmamak üzere.
Geometri konusu bittikten sonra ''İkinci Dereceden Denklemler'' konusuna gelince ilk gün ''Keşke bu dönem olacak sınavlarda bu konu ağırlıklı olsa da biraz yüksek puan alsam'' diye geçirdim. Benim gözüm geleceğim hakkında hep yükseklerde olacak. Benim seviyem düşük olsa dahi hayallerim çok ötede bir yerde. Ânı yaşamak gerek. Yani şimdi, zamanım yeni konumuz, onu yaşamam lazım.
ÂNI YAŞARKEN DE HAYALLERİMİZİ BESLEMEK LAZIM. HEP DAHA İLERİDE DAHA YÜKSEKLERDE GÖRELİM KENDİMİZİ.

Yorumlar

Popüler Yayınlar