Hedefimize Ulaşmayı İsteriz



Ben en başta da belirtmiştim, benim burada belli bir konum olmayacak diye. Bu yüzden konularımda sınır olmayacak çok geniş olacak. Her türlü şeyden yazabileceğim.
İnsanlar küçüklükten başlarlar hayal dünyalarını kurmaya... Kimisi ulaşabiliyor. Kimisi ulaşamıyor. Kimisi sadece hayal kurmakla yetiniyor (!). 

Kimisi hayalindekini gerçekleştirebilmek için çabalıyor. Kimisi çabasının karşılığını alamıyor. Kimisi çabalamadığı halde hayalinden daha iyi yerlere gelebiliyor. Kimisi hayalinden de öte yerlere varabiliyor. Dünya adaletsiz, bu tür şeylerin düzeni belli olmuyor. Nasip işi, kısmet işi, şans işi.
Benim hayal dediğim küçüklükten istediğin mesleğin erbabı olmak. Hani ünlü bir söz var ya ''Okuyacam anaaa okuyacamm!! Mühendis olacamm!'' bu sözü mutlaka duymuşsunuzdur. Küçükken birçoğumuzun istediği meslek ya polislik, doktorluk, avukatlık ya da mühendisliktir (ama sadece mühendislik yani, bölümlerini bilmiyoruz ya). Küçükken kulağa hoş gelen meslekler bunlardı. Çoğumuzun da hayalinde bunlar olmuştur mutlaka. Ama unutmayalım ki çoğumuz halen öğrenciyiz yani büyümedik daha. Yaşımız büyüdükçe gördüğümüz, geçirdiğimiz, bildiğimiz şeyler de çoğalıyor. Yani hayat tecrübesi kazanıyoruz. Bunu hayal dünyamıza da yansıtıyoruz, yansıtmak zorundayız da.
Küçüklüğümüzün baş tacı hayali meslek ''Polislik''. Ama büyüdükçe görüyoruz, öğreniyoruz ne kadar meşakkatli bir meslek olduğunu. Birçoğumuz vazgeçiyor bundan. Kararlı olanlar var elbette onlar ayrı. Benim hep sayılara ilgim oldu. Yani bu mesleklerin arasından en güzel olmayı hayal ettiğim meslek ''mühendislik''.  Ama mühendisliğinde bölümleri var. Makina, endüstri, bilgisayar, elektrik-elektronik, çevre, yazılım, genetik vs. Büyüdükçe bunları da öğreniyorum, ayırt ediyorum. Teknolojiye olan ilgim, sevgim, alakam olduğu için ben yazılım mühendisliğini hayal ediyorum. Şimdilik hayalimde bu var.
8 sene önce polis olmayı istemişimdir. 6 sene önce bilgisayar mühendisliği, 5 sene önce pilot, 3 sene önce de ''Daredevil'' filmini iyi bir şekilde izledikten sonra ülkemizdeki adaletsizliğe karşı savcı olmak istemişimdir. Tabii ki sadece hayalimdi bunlar. Bende bir çocuğum yani sonuçta. Ne güzel olurdu ülkemizde adalet olsaydı, dünyada adalet olsaydı. Herkes hak ettiği yerlerde olsaydı. Öyle değil mi? Ama inanıyorum ki birçoğumuzun hayali gerçek olacak. Herkes istediği yere gelebilecek.
Hayal dünyanızı geniş tutun. Gözünüzü hayalinizdekinin en üstüne taşıyın. Hayallerinizi gerçekleştirmek için çalışmak şart ama önce hayalleriniz var olmalı !
Hayal gücünüz geleceğinizi belirler. Albert Einstein şöyle söylüyor: ''Zekanın gerçek göstergesi hayal gücüdür, bilgi değil.'' Bu yüzden hayal gücünüzün kısıtlanmasına izin vermeyin.


Yorumlar

Popüler Yayınlar