Dönüşüm - Franz Kafka

Dönüşüm - Franz Kafka


Bunun belki olacağını hiç tahmin etmezdim ama bu bir kitap yazısıdır! Benim, kendi blogumda kendi yazımda, benim paylaşacağım bir kitap paylaşımıdır!!
Sanırım en son bir kitabı 2.5 yıl önce bitirmiştim. Kurstayken hocamız vermişti onun sayesinde okumuştum. Kitap okumayı sevmiyordum zaten, halende öyle. Çok istiyorum okumayı ama okuyamıyorum, okumuyorum. Bu 2.5 sene içerisinde 10-12 tane kitaba başlangıç yapmışımdır. Ama maalesef sonu gelmemiştir. Bu durumu sevmiyorum ama işte.

(Bu aralar aklıma bir şeyler gelmiyor ve kendim de getiremiyorum. Çünkü "La yine mi sınav?!" haftasına girdik. Liseli olmak kolay değil. Sayısal seçmiştik ama kendimizi sözel derslerden alıkoyamıyoruz 1 haftadır!! Buradan Nabi Avcı'ya sesleniyorum, biz mühendis olmak istiyoruz, Edebiyat, Dil Anlatım ve İngilizce (sözel olarak) hariç saçma saçma derslerle uğraştırmayın bizi Nabi dayııı.)

Ama sonunda bir kitabı okudum. Bilen sayısı çoktur belki usta bir yazarın kitabı. Kitap okumadığım halde ben bile biliyordum. "Franz Kafka - Dönüşüm" Alman Edebiyatı dersi için okutulmuştu. -Türk Edebiyatı'nı hallettik, şimdi Almanlara geçtik, ortalığı kasıp kavuruyoruz- Çok şükür ki okudum şaka maka. Gerçi pek de uzun değil ama okudum yani sonuçta o da bir kitap.

                                              Dönüşüm

Benim Örümcek Adam sayesinde örümceklere olan ilgim hep fazlaydı. Ağ atıp, oradan oraya salınmayı gerçekten isterdim. (Geniş zaman kullandım, hala da acayip istiyorum, ileride de istemeye devam edeceğim)
Bu kitapta ise yazar kendisinin adını değiştirerek hayali bir karakter tasarlayıp (Gregor Samsa) bir böceğe dönüşüyor. Bir böcek oluyor çünkü toplumun baskısına dayanamayan, hep ezilen biri olduğu için bir böceğe dönüşüyor artık. Adam uyanıp işe gidecek, yapması gereken tek şey bu. Ama Franz Kafka irdeleme şeysini öyle fena bir şekilde kullanıyor ki 30 sayfa kadar yataktan kalkmasını işliyor. Kitap zaten 60 sayfa. Gregor böceğe dönüşünce de en sevdiği şey "duvarda asılı kalmak" oluyor. Ben nasıl da kendimi gördüm bir an burada. Örümcek olamadan öleceğim yav. Allah'ım sen büyüksün Ya Rabbi! Buradan genetik mühendislerine sesleniyorum, zihninize kuvvet!!! Şöyle bir düşünüyorum halen, abi olsam fena olurdu ya. Duvarda felan geziyorsun baban sana seslenecek "in oradan eşşoğlu eşek" diye. Ne eğlenceli olurdu ha.




Bende bir gün toplumun baskısına dayanamayıp İnşallah örümcek olurum. Dualarınızı bekliyorum. Allah'tan ümit kesilmez.
Bu aralar dediğim gibi "La yine mi sınav?" haftasındayız. Sözeller bitti sayısallar bangır bangır geliyor, Haydi Bismillah! Örümcek olmayı felan boşverin siz bunun için dua edin, bu daha önemli hayatta.

Yorumlar

  1. Güzel bir kitaptır. Ayrıca youtube de Okan Bayülgen'in seslendirmesi vardır.
    Hatta senaryoya uyarlanmış alman yapımı bir film de mevcut.

    YanıtlaSil
  2. İlgi alanına giren şeyler üzerine kitaplar oku kısa ve bol görselli olsun bu şekilde daha ısınabilirsin kitap okumaya :) Minik bir tavsiye olsun naçizane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeniz için teşekkürler, denemeye çalışacağım :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar