Yazılıma Başlıyorum

Yazılıma Başlıyorum

2012 Ağustos'ta ilk telefonum Samsung Wave I telefonumla akıllı cihaz kullanımına başlamıştım. Samsung Wave telefonumun işletim sisteminin Android değilde Bada olması bana Android'i arattırıyordu. Yani Android daha iyi olduğu için Androidli telefonumun olmasını istiyordum. Yaklaşık 6-7 ay boyunca telefonumu normal bir şekilde kullandıktan sonra, internette araştırmalar yapınca Bada işletim sistemli Samsung Wave telefonlara Android fimware (yazılımı) yüklenebileceğini görmüştüm. 2013 Mayıs ayında ''www.samsungbadaturkiye.com'' adlı sitede (şimdi yok bu site) Samsung Wave I'e Android 4.1 yükleme rehberi bulunuyordu. O zamanlar bu konuda acemi olduğum için biraz endişeliydim telefonumun bozulacağından. Ama bu benim için sorun olmadı rehberi olduğu gibi uygulayınca, Bada işletim sistemli telefonumu Android yapmıştım. Tabiiki rehber sayesindeydi. Bu tür yazılımlar en çokta Android için dünya çapında fazlasıyla yaygın olarak bulunuyordu. Android bu yönden geliştirilebilir olması nedeniyle hep bir adım daha öndeydi.

İşte ben o zaman ''yazılım'' kelimesini öğrenmiştim. Ama sadece kelimeyi öğrenmiştim. Android cihaza root atmayı, yazılım atmayı öğrenmiştim internet sayesinde ama yazılım yazmayı bu atılan yazılımların nasıl yazıldığı hakkında bilgilere hiç bakmadım. Zaten hedefim yaklaşık 1 sene olacak Yazılım mühendisliği okumaktı. Şu an 11. sınıfa geçtim daha 2 senem var yani üniversite için. Kendimi akademik olarak da hazırlamalıydım üniversiteye. Yazılım mühendisliğini istiyorum, istiyorum fakat hiç yazılım dillerini felan bilmiyordum. Hatta yeni yeni öğreniyorum yani yazılım dillerinin okunuşları, isimlerini. Örnek verecek olursam: C# (Si Sharp), C++ (Si plus plus), Java, Visual Basic, PHP, Delphi, Pascal, ve daha niceleri...

Yazılıma Başlıyorum

Ben madem bunların ne olduğunu, ne amaçla kullanıldığını, neden öğrenilmesi gerektiğini öğrendiğime göre kendimce bir başlangıç yapmalıyım diye düşündüm ve karar aldım kendimce. Önümdeki 2 sene boyunca kendi başıma öğrenebildiğim kadarıyla yapmaya çalışacağım. Kendimi bu yönde hazırlamaya çalışacağım. Hatta ilk olarak C#'dan başladım youtube'da Murat Yücedağ isimli bir büyüğüm C# dersini iyi bir şekilde anlatan videolarını yayınlamış ve yayınlamaya da devam ediyor. Ben fırsat buldukça izlemeye çalışıyorum ve tabii izlediklerimi de uygulamaya çalışıyorum. 

Eğer ki başlayacak olan varsa öncelik olarak youtube'da bulunan "Kod Yazmayı Öğrenmek" adlı videoyu mutlaka izlesin ve ''https://code.org/'' sitesini bir ziyaret etsin.


-Yazılım ile ilgilenen veya uğraşan, bilgisi olan varsa bana önerilerini, tavsiyelerini paylaşmalarını isterim.-

Yorumlar

  1. Sanırım çok uğraşman gerekecek Oğuzcum :) Ben pek bilmiyorum şuan ama bilişim bölümünde hatırladığım kadarıyla böyle bir dersimiz vardı bizim . Yeni başlamamıza rağmen çok zorlanmıştık. iyi şanslar :)

    YanıtlaSil
  2. Hayırlısı olsun, bende zamanında çok androidli telefon aramıştım ama androide dönüştürme şansı yoktu benimkinde... samsung gts5610k kullanıyordum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın:)
      Naptın sen ya o telefon akıllı cihaz değil android olsa nolcak o :)

      Sil
  3. Merhaba :) İlk defa kendim bir mim yaptım ve sizi mimledim de, yaparsanız sevinirim :)

    http://iremvekitaplar.blogspot.com.tr/2015/07/tatil-muzikleri-mimi-ilk-kendi-mimim.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Öncelikle kusura bakma evimde olmadığım için blogger'a pek giremiyorum onun için özür dileyim. İlk fırsatta mime karşılık vercem :)

      Sil
    2. Sorun değil ve teşekkür ederim :) İyi günler :))

      Sil
  4. mimledim seni , iyi eğlenceler :)

    YanıtlaSil
  5. Sizi bir daha başka bir yazıda mimledim, iyi eğlenceler :)

    http://iremvekitaplar.blogspot.com.tr/2015/08/sacmamacsz-mimi.html

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar