Bir Gezi Günlüğü: Malakka

Bu okumuş olduğunuz yazı online bir yazıdır. Muhtemelen sizin okumanız offline zamandır, bilesiniz.

Saat 06:48 Tarih 25.08.2016 Perşembe.
Şu an Malakka'ya gitmek için yola çıktık. Duraktayız şimdi, üniversitenin durağı. IIUM'den Gombak'a, oradan da TBS (Kuala Lumpur Otobüs Terminali)'e geçeceğiz. İnşallah bilet vardır yakın saate.
Saat 7'ye doğru gelirken otobüste gelmişti ve hemen bindik. Yaklaşık 7 dakikaya Gombak'a geldik. Diğer arkadaşlar jeton alıp, ben de kartıma yükleme yapıp LRT'ye bindik. Şimdi LRT'deyiz. ''Sri Rampai'' durağından yazıyorum. Masjid Jamek durağında aktarma yapacağız İnşallah. Oradan direk TBS. Ardından ver elini Malakka... Şimdi artık çıtayı biraz yükselttim. LRT'de ayaktayım, ayakta yazıyorum yazıyı. Baya bir kalabalık cidden. İstanbul'daki Bağcılar-Kabataş tramvayını düşünün, heh aynı onun gibi. Bende tabii biliyoruz kalabalığı. Nedir, ne değildir en iyi biz biliriz. Sonuçta doğma, büyüme İstanbul'dayız. Bir şeklimiz var yani. Ben de trene biner binmez köşeye geçtim, metal dayanağımda var. Yaslandım aga kapının yanına. Çantamı sırtıma değil de önüme taktım. Defterim elimde, kalemim de elimde. Yazıyorum bu yazıyı. He ''Ulan Allah'ın ergeni telefonun var ya senin, ona niye yazmıyorsun?!'' diye sorarsanız. ''Size ne kardeşim fantezi arıyorum belki'' tarzında değildir cevabım. Telefonla yazmaya çalışsam yazamam. Başka şeylerle takılırım muhtemelen telefonla. Bu yüzden defter-kalem gibi ilkel şeyleri kullanıyorum. 😄
Şu an var ya aşırı kalabalık. Millet akraba olma yolunda neredeyse. Şimdi kendi vücuduma yapışacak ellerim. Fena kalabalık yaav.

Şimdi de Masjid Jamek'ten inip aktarma yaptık başka bir trene, buradan da TBS'e gidiyoruz işte. Bu arada da saat 07:56

Bir Gezi Günlüğü: Malakka
Emektar defter, KL ulaşım haritası ve ayaklar ne alakaysa

Saat 08:52
Şimdi TBS terminalde Malakka otobüsünü bekliyoruz. Saat 9'a otobüs var. Kişibaşı 10 RM'e bilet aldık. Biletlerden sonra Subway'e gidip orada da kahvaltı yaptık. Yola bir şeyler yemeden çıkılması iyi değil cidden. Terminal de kalabalık değil bu saatte. Çinliler, Malaylar, Hintliler var. Biz de delirmece tabii burada. Bir çift gördüm %90 Avrupalı diyebilirim. Emin olamıyorum. Bir de biz varız işte Avrupalı. Avrupa'nın en gözde şehrinden geliyoruz sonuçta.

Saat 09:21
Bu satırları Kuala Lumpur-Malakka otobüsünde 23 numaralı cam kenarı koltuktan yazıyorum. Lacivert çantam kucağımda ama bu sefer fazla dolu değil Tioman'daki gibi. Çantanın üstünde sol elimde defteri sabit olması için tutmuş bir vaziyette. Sağ elimle de mavi tükenmez kalemi tutup bu satırları yazarak meşgul ediyorum. Beyaz ayakkabı, mavi-beyaz pantolon, lacivert çanta, mavi gömlek. Bugün full gökyüzüyüm anlayacağınız üzere. Pantolondaki beyaz kısımlarda bulutlar olsun...
Yine standart, yolculukların olmazsa olmazı; kulaklığım kulağımda telefondan şarkı dinleyerek yolculuk yapıyorum. Şu an var ya öyle bir efkara girebilirim ki yolculuk sırasında. Hazır İstanbul'u bu kadar özlemişken, burada da son 20 günüm kalmışken. Her türlü efkar yani.. Ama bozmayalım bu genç yaşta kendimizi.

Gökyüzü kombini :d

Saat 10:23
Uyumam zannediyordum, uyumuşum. Ama harbiden yaklaşık 1 haftadır doğru düzgün uyuyamıyordum. Bu gece de 5.30 saat uyumuştum. Uzun zaman sonra direkt olarak uyuyabildim. Saat 6'da da uyanmıştım zaten. Şimdi de uyuyor olmamı normal karşılıyorum. Aslında uyumak istemiyorum hatta bilincimde tam gitmedi de dünün yorgunluğu da var tabii. Mecburen biraz dalmışım uykuya. Malakka'ya da az kaldı  20 km civarı yol kaldı zannedersem. Yol boyunca belli bir hızla geldi otobüs. Yol iyiydi baya. Dümdüz yoldu. Ben şimdi bu cümleyi bitirirken yolu değiştirdik. Yani yönümüzü değiştirdik, dönemeçli yerden geçiyoruz. 😄
O değil de otobüste çoğu kişi uyuyor he. Yanımda da Malay bir abi var. Uyumaya çalışıyor, kafası düşüp duruyor. Ulan anca uyuyorsunuz hepiniz haa.!..

Saat 12:35
Malakka merkezden yazıyorum bu satırları. Arkadaşları beklerken açtım defteri yazıyorum. Malakka harika harbiden de. Saat 11'de indik otobüsten, taksiyle merkeze geldik 5 kişiyiz. Önce bir kilise (Christ Church Melaka) vardı oraya girdik. Ben kıbleyi sordum, kimse göstermedi.. Namaz kılalım felan kimse oralı değil hiç...
Sonra ise bilgi alacağımız information office'e gittik. Oradan harita aldık. Portekizlilerden kalma yıkılmış bir kiliseyi de ziyaret ettik. Bir ağaç var burada koskocaman. Rabbim yaratmış yaav. Ardından gemi içine kurulmuş bir müze var (Maritime Museum). Oraya girdik. Gemi baya büyüktü. Görülmeye değerdi bence, hele fotoğrafta çekilmek istiyorsanız ya da çekmek istiyorsanız orada doya doya güzel fotoğraflar çıkarabilirsiniz. Ben orada semt oturuşumu da yaptım, buralar bende sıkıntı yapmayın. Alaaddin abi bizle beraber Cezayirli kendisi, sağolsun çok fotoğrafımı çekiyor. Yani bazı fotolarım, taken by: Alaadin abi. 😄
Bakalım daha neler yapıcaz. Oturduğumuz zamanlar yazıyı sürdüreceğim İnşallah.

Yıkılmış kiliseden Malakka'ya görüntü

Christ Church Melaka

Temsili olarak bayrağı asmak

Saat 14:20
Şu an taksideyiz. O fotoğraflarda gördüğünüz son zamanlarda Türkiye'de popüler olan camiiye gidiyoruz. Bundan önce Kampung Kiling Mosque adından bir camiiye uğradık. Çinliler yapmış galiba. Açıkcası ben minaresini görünce kilise sandım. Bizim normal bildiğimiz dik minarelerden değildi. İçi de budist tapınağını andırıyordu sanki benim gözümden. Bunlar da kültür dinden önce gelmiş gibi bir yorum yapabilir miyim acaba diye düşündüm. Emin olmak istemiyorum çünkü. Sonrasında hayvanat bahçesi muhabbeti döndü aramızda. Bir Çinli kafeye girdik, orada çay içtik biraz da oturup dinlenmiş olduyduk. Orada Buda'nın kafası vardı, bir selfie çekinebilirmiyim demeden çektim. Gözleri kapalıydı bilmiyorum tabii nedenini. Çay da 2RM ha. Baya ucuz yani. İstanbul'da artık 2,50 tl'den aşağı fiyatta çay yok kafelerde.

Gampung Kiling Mosque
Çayımız
With m' buddha

Saat 14:52
O herkesin fotoğraflarda gördüğü harika güzelliğe sahip camiideyim artık. Önceki senelerde sadece fotoğraflarda gördüğüm camiinin şimdi toğrafını ben çekiyorum. Allah'ın işi işte. Ne zaman nerede olacağını bilemezsin harbiden. Şükür buraları da görebildik. Camii'nin konumu zaten harika. Denizin üstünde, denizin tam dibinde. İçi de küçük ve hoş. Buraların olmazsa olmazı vantilatör dolu saflarda. Ben camiiye 'awesome' diyorum yeminle. Eğer ki Malezya'ya gelirseniz Malakka'ya uğrayın yani, kesinlikle gelin derim. Küçük, ucuz ve güzel. Bu üç şeyin olduğu bir yer. Camii, kilise, tapınaklar hepsinden de bulabilirsiniz. Burası eski olduğundan müze sayısı da çok galiba. Ben 1 tanesine girebildim sadece.
O değil de camiiden çıkasım gelmiyor harbiden. Huzura mı erdim acaba diye düşünmüyor değilim.
''Ama çıktım yani camiiden, şu an Kuala Lumpur'dayım. 😄

Malakka Mosque
Bi böyle çek kanka

Bi de böyle çek panpa

Saat 16:26
4'te terminale geldik. Abilerin okula geç saatte girmesi felan sıkıntıymış bu yüzden erken dönüyoruz. Hemen bilet sorduk, 4 otobüsü daha gitmemiş. Bilet satan teyze telefonla arayıp sordu işte. Son 5 koltuk kalmış zaten. Otobüsün dışını görünce dedemle yaşıt zannettim. İçine girince babamla yaşıttır muhtemelen dedim. Koltukları baya büyük otobüsün. Bu iyi yanı. Ama klimalar yetersiz bence. Soğukluk felan yok. Bana kalsa Malakka'ya 2 günümü ayırırım ama işte. Bugünlük böyle oldu.
Şu an o kadar çok uykum var ki, uyumak istiyorum. Birazdan bırakıcam zaten defteri kalemi. Kulaklığı bile zar zor taktım, düşünün artık...

Bir Gezi Günlüğü: Malakka

Dönüş yolunda uyumuşum, iyi uyumuşum yalnız 😄